Hoe ziet mijn week eruit?

7 november 2016 - Melbourne, Australië

Sommigen vinden de gedachte van een aupair misschien vreemd, inwonen bij een vreemd gezin? En wat doe je daar dan de hele dag? Ik zal mijn dag/week daarom eens uitleggen :)

Ik sta op om 7uur, net als de kinderen. Ik geef ontbijt aan de tweeling, samen met Ilana. De andere kinderen eten zelf natuurlijk :) Ik maak de afwasmachine leeg en heb zelf ontbijt. Om 8uur vertrekt Ilana naar school met de 2 oudste kinderen en Bronson naar zijn werk. Ik ben dan alleen met de tweeling. We spelen en meestal is er was dat moet worden opgehangen, dat doe ik dan ook.

Meestal komt Ilana terug rond 9 uur, als het goed weer is (meestal) gaan we naar het park, we spelen daar en picknicken (de tweeling eet hun lunch). Soms gaan we naar een café en drinken we een koffie, chocomelk,...  We gaan dan terug naar huis en de tweeling eet de rest van hun lunch. Ondertussen maak ik de lunchboxen voor de dag erna + snackplate voor de oudsten. Ze zijn zot van fruit en groenten dus dat maakt het heel gezond! De snackplate is meestal een bord vol komkommer, worteltjes, watermeloen,... dat ze dan kunnen eten wanneer ze van school komen.

De tweeling gaat slapen om 11u30, vanaf dan ben ik vrij tot 14uur. Soms blijf ik thuis en werk ik aan mijn scrapbook, kijk ik netflix, doe een dutje, lees een boek... En andere dagen ga ik erop uit (naar het strand, fietstochtje, naar de fitness...) Natuurlijk heb ik ondertussen ook mijn lunch :)

Om 14uur maken we de tweeling wakker en geven we hen yoghurt. Dan gaat Ilana naar school om de kinderen op te halen en ik ben terug alleen met de tweeling. We spelen spelletjes zoals verstoppertje, lezen boeken, spelen met een bal, op de trampoline... Om 16uur zijn Ilana en de kinderen thuis, dan spelen we samen en om 17uur hebben de kinderen hun avondmaal. Daarna gaat de tweeling in bad en J&T nemen een douche. We spelen nog wat en dan komt de papa thuis. Meestal laat ik de papa genieten van zijn kinderen en laat ik hen alleen en ondertussen probeer ik wat op te ruimen of kleren in de kinderen hun kast te leggen ofzo. Voor het slapengaan krijgen ze nog een smoothie, daar zijn ze verzot op. Is eigenlijk gewoon melk met banaan in gemixt :) om 19uur gaan ze allevier slapen en ben ik in principe vrij! Meestal help ik nog waar ik kan en dan eten we met ons 3. Soms zijn we zo moe dat we alledrie naar bed gaan na het eten, dan kijk ik nog wat netflix op mijn kamer of chat ik met vrienden en familie. Andere dagen kijken we samen naar een film of netflix (we volgen dezelfde serie!). Heel uitzonderlijk ga ik weg met vrienden (cinema of iets gaan drinken) maar meestal ben ik te moe.

Op papier lijken het lange dagen maar eigenlijk valt dat heel goed mee, de dag vliegt voorbij en de lunchpauze van 2u30 is echt genieten! Op woensdagvoormiddag ben ik vrij maar de kuisvrouw komt dan, dus als ik wil dat zij mijn kamer doet slaap ik best niet te lang uit ;)

Mijn familie is Joods. Ze zijn niet praktiserend maar houden gewoon vast aan enkele rituelen, zoals Sabbat en de Joodse feestdagen. Elke vrijdagavond hebben we Sabbatmaaltijd. Dat is met de hele familie en is altijd supergezellig! We eten niet speciaal Joods ofzo, enkel de 'aperitief' is Challah, dat is een typisch brood. Erg lekker! Superleuk dat ik buiten een nieuw land ook een nieuwe cultuur kan ontdekken zo.

In het weekend ben ik altijd vrij maar ik ga soms ook met hen weg, omdat het gewoon leuk is wat ze gaan doen! Bv naar de zoo, gaan zwemmen..  de familie betaalt alles voor mij wanneer ik met hen meega, dus dat is heel erg mooi meegenomen, zo zie ik zeer veel van Melbourne en dat gratis en voor niets :)

Ze zijn ook heel soepel met mijn uren, als ik weg wil met vrienden vraag ik dat op voorhand en kan ik eerder stoppen of een dag vrij krijgen. Ze willen dat ik zoveel mogelijk zie van Melbourne & de rest van Australie dus moedigen mij echt aan om er zoveel mogelijk op uit te trekken. Weekendjes plannen met vriendinnen vinden ze de max en het is zeker geen probleem dat ik al op vrijdag vertrek en dus vrijdag vrijaf neem :) Heel leuk dat we zo goed overeenkomen! Langs de andere kant ben ik dan ook soepel, als zij eens een avond wegwillen in het weekend, babysit ik, ook al werk ik dan normaal niet.

Dit is ongeveer hoe een normale week eruitziet. Natuurlijk kan dat variëren, wanneer er een feestdag is of de papa neemt eens vrijaf, dan heb ik meestal ook vrijaf.