November & December

30 december 2016 - Melbourne, Australië

Het is ondertussen al meer dan een maand geleden dat ik nog iets gepost heb, dringend tijd dus voor een update! De reden is niet dat er niets de moeite waard is om over te vertellen, integendeel, ik heb het gewoon erg druk gehad!

Ik moet al gaan terugscrollen op mijn facebook tijdlijn om te zien wat ik allemaal heb gedaan ondertussen.

Ik ben naar de Noodle Night Market geweest. Dat is een foodtruck festival met vooral Oosters eten. Foodtruck festivals zijn hier immens populair, in Melbourne zal je nooit verhongeren! Zoveel eten, echt wauw! Wat ik wel jammer vind is dat ze niet echt hun eigen 'keuken' hebben.. Ze hebben wel kangoeroevlees en BBQ is ook écht typisch Australisch, maar voor de rest is al de voeding hier van andere landen (veel Aziatisch). Op de Noodle market heb ik het beste ijsje ooit gegeten, het was van Messina, een bekend ijssalon hier. Het was niet zomaar een ijsje, het was echt zo lekker! : "Deep fried banana & brown sugar gelato wrapped in filo pastry, ube cream & kalamansi puree. Coconut crunch." Echt goddelijk!

Dan ging ik met het gezin op weekend. De familie van Bronson heeft een vakantiehuis in Warrandyte, zoals ik in mijn vorige post zei, te vergelijken met onze Ardennen. Toen ik aankwam was ik in shock: WAUW! Een gigantisch huis, een tennisveld, zwembad, een boomhut die groter is dan mijn kamer en een 'tuin' die eigenlijk een heel bos was! Dat weekend zag ik mijn allereerste kangoeroe's, ook al was het vanop een afstand!

Maandagochtend na Warrandyte zei Ilana: ik weet dat vandaag de tickets voor Adele verkocht worden en dat je doodgraag wil gaan, neem de ochtend vrij en KOOP DIE TICKETS!! Ik was zo blij, Ilana is echt een schatje! Het heeft me 2uur stress bezorgd maar eindelijk had ik ze, wiieeeee! Ilana is echt fantastisch, ze gunt me echt alles! In maart ga ik Adele zien, jammer genoeg zonder mama, want zij is grote fan!

Het weekend daarop ging ik met Juli, Noémie en Sarah de Great Ocean Road doen. Noémie's vriend Clément besloot last minute ook te gaan met zijn vrienden Maxim, Pablo en Martin. We hadden 2 auto's: de meisjes in de auto van Juli haar gastouders en de jongens in de auto van Maxim zijn werk. We vertrokken op vrijdag maar dat was in de avond, omdat sommigen moesten werken tot 6uur. We kwamen vrij laat aan in het hostel maar er was al meteen sfeer!

We speelden 'franse drankspelletjes' en gingen nadien naar bed, we gingen namelijk vroeg opstaan om veel te ontdekken van de great ocean road!  Toen we opstonden zei de mevrouw van het hostel: wil je een koala zien? Natuurljk wou ik dat! De koala zat gewoon in een boom naast ons hostel, echt fantastisch! Na ons ontbijt trokken we op pad. Ik ga niet alles vertellen want dat is teveel maar het was prachtig! Juli heeft een filmpje gemaakt, daarin zie je al paar beelden. Er zijn ook mooie foto's maar die zet ik later op mijn blog (op fb kan je ze wel al bewonderen :D)

Op zondagochtend hadden de jongens autopech, 'gelukkig' was het op een prachtige plaats aan een riviertje dat in de oceaan uitmondde. We zochten overal naar hulp en toen we na enkele uren een mechanieker hadden gevonden viel het verdict: de motor was compleet stuk... We waren even wanhopig maar hadden gelukkig de dag voordien Bernardo en Margarida leren kennen in ons hostel.Dat is een Portugees koppel, ze wouden de jongens gerust meenemen in hun auto, dat kwam dus goed uit! We reden naar een golfterrein waar kangoeroe's zomaar rondlopen, echt heel leuk om te zien! Het allerschattigste was dat je echt goed kan zien als een kangoeroe een joey in haar buidel heeft (joey = babykangoeroe). Ook zagen we enkele kangoeroe's vechten, al denk ik dat dit eerder spelend was.

We reden verder naar een bos met watervallen. Maxim zei: wie wil zwemmen in de watervallen? Natuurlijk kon ik daarop geen nee zeggen en zo beklommen Maxim en ik de rotsen om onder de watervallen te kunnen gaan staan en te zwemmen. Heerlijk!

Voor de rest van de dag stopten we nog langs prachtige plekken en moe maar voldaan kwam ik 's avonds terug thuis, alles vertellen aan Ilana en Bronson natuurlijk! Ze zijn altijd erg geïnteresseerd in al mijn verhalen over uitstappen en vrienden enzo. (Jaja ook half Welle kennen ze al door mijn verhalen hehe :D )

Doordat ik in de Great Ocean Road deed, mistte ik Toby zijn verjaardagsfeestje (hij werd 5!). Maar ik maakte het goed door zijn cadeautje: een Mega Toby kostuum! Speciaal overgekomen vanuit Belgie (danku papa!) Hij is zo fier op zijn pakje, superschattig!

In het weekend ging ik met 2 Belgische meisjes op stap: Melanie en Sofie. We gingen naar het Belgian Beer Cafe, eens een Orvalleke, Affligem of Karmeliet drinken, dat ging er goed in! We leerden er ook Herlinde kennen, meisje uit Belgie die in het cafe werkt. Ik merkte op dat er een groepje wat verderop lachte als wij iets grappigs zeiden, dat moesten dus Belgen zijn! Ik was juist, of toch, 1 persoon was Belg: Sander. De anderen waren Duitsers. Ze kwamen bij ons zitten en het werd nog een supergezellige avond! Jammer genoeg kwam ik aan in het station en was mijn fiets gestolen.. :( Mijn 1e slechte ervaring hier in het prachtige Australie.. De dag erna ben ik met Sofie, Melanie en Mackenzie (vriendin van Sofie) naar St Kilda geweest. Zo was dat weekend alweer gevuld natuurlijk :)

Het weekend daarna kwam een van mijn dromen uit: knuffelen met een koala! Ik ging naar een wildlifepark waar de kangoeroe's en emu's gewoon vrij rondlopen. Er kwam zelfs een kangoeroe een papiertje uit mijn achterzak oppeuzelen :D Toen ik bij de koala's mocht was ik zo euforisch, waaauw! Ze zijn zoooo zacht, echt zalig! Ik mocht ze voederen en knuffelen en Simon die me begeleidde vertelde veel over koala's. Heel boeiend en mijn jaar was nu helemaal top!

Toen kwam het kerstweekend eraan! Op vrijdagavond hadden we een barbeque met heel de familie, heel leuk want het was de 1e keer dat ik de hele familie eens volledig bij elkaar zag! Daarna ging ik naar de botanical gardens om te picnicken met de mensen van Great ocean road. Heel leuke avond gehad! Op zaterdag ging ik met Hannah en Mira naar de santa boat party. Dat was een 'kerstfuif' op een boot op de Yarrariver, het was echt de max!! Zalige kerstavond. Daarna keken we nog een film bij Hannah en kropen we doodop in bed. De volgende ochtend maakten we onze picnic klaar, we gingen namelijk een kerstpicnic op het strand doen! Ik maakte wraps en een pasta met pesto. Op het strand aangekomen was het snikheet, je kon zelfs niet op het zand lopen zonder schoenen aan! Het werd uiteindelijk 38 graden, gelukkig konden we afkoeling zoeken in de zee. We waren uiteindelijk met stuk of 10 mensen en het was heel leuk! Velen vertelden dat ze niet echt een Kerstgevoel hadden door het warme weer maar ik kon alweer iets van mijn bucketlist schrappen: Kerst vieren in bikini, ideaal dus!

Nu is het vrijdagavond 30 december, morgen is het oudejaar! We gaan met 9 bij Sofie een BBQ doen en daarna de stad intrekken om naar het vuurwerk te kijken en te feesten. Zo zullen we 2017 dus inzetten, klinkt goed! Ik zal wel niet tot 's ochtends vroeg kunnen feesten want om 8u30 vertrekken we naar de luchthaven, ik heb er zoveel zin in!!

Ik heb nog zooooveel te vertellen maar dat zal voor de volgende zijn, de post is nu al zolang, ik zal wat vaker moeten updaten :D

Maak er allemaal een spetterend eindejaar van en laat 2017 alvast goed beginnen!!!!!!!

1. Petrus Ingrid:
    3 januari 2017