24!

28 mei 2017 - Melbourne, Australië

Hoera, al 24 jaar loop ik op deze aardbol rond, en dit jaar was al het beste van die 24! Ondertussen alweer zoveel gedaan, teveel om allemaal op te noemen. Maar dus onder andere mijn verjaardag...

Na mijn vorige blogupdate ben ik naar 2 grote concerten geweest: Justin Bieber en Adele. Echt grote fan van Justin Bieber ben ik niet, maar toen ik hier net was wou ik een groot concert in een stadium meemaken, en Justin Bieber was het enige dat mij een beetje interesseerde. Ik besloot dus tickets te kopen en natuurlijk enkele weken later aankondiging: Adele komt naar Melbourne! Die MOEST ik zien. Ik kocht dus tickets voor Adele en zou in 1 week zo naar Justin Bieber én Adele gaan. Justin Bieber was wel ok, ook al kende ik veel liedjes niet. Adele daarentegen was magisch, ik geniet er nog van als ik er aan denk (en dat is ondertussen al 2 maanden geleden).

De daaropvolgende week begon het footyseason, ofwel Australian Rules Football League (AFL). Bronson is gek van football en wou mij meteen meenemen naar een match. Mijn gastgezin is fan van de Melbourne Demons en de ouders van Ilana van St-Kilda Saints. Beide teams speelden het eerste weekend tegen elkaar, we gingen dus met het hele gezin naar Nana en Opa's huis om er de match te volgen met de nodige snacks (sausage rolls en frietjes!) Ik was meteen in de ban van de sport. Zo een leuke sport en veel meer actie dan in voetbal. Bronson besloot dus dat ik zeker eens mee moest naar een match. Twee weken later was het zover en WAUW! Hoe fantastisch leuk, dat ze dit maar naar Belgie brengen. Het leuke is ook dat iedereen door elkaar zit, supporters van beide teams, én zonder ruzie!

De week nadien was het mijn verjaardag, op goede vrijdag. Ik had dus geluk, het was een verlengd weekend (vrijdag - maandag). Met mijn drie vriendinnen Esther, Emily en Drea besloten we op campingtrip naar de Yarra valley en Mornington Peninsula te gaan. We vertrokken met onze volgeladen auto: eerste stop (op mijn verjaardag) de Yarra Valley, waar we een chocoladefabriek bezochten en gingen wijnproeven. We reden nadien door naar onze camping in Rosebud, waar we echt gewoon bijna op het strand kampeerden.

Dag 2 gingen we met de auto naar een marktje, naar stranden met prachtige uitzichten en wandelden door de fantastisch mooie natuur.

Dag 3 was een dag waar we het wat rustiger aan wouden doen. Kamperen met vriendinnen is namelijk vermoeiend! De dag ervoor hadden we ook nieuws gehoord dat een meisje in Australie gebeten werd door een slang, terwijl ze aan het kamperen was. De slang was in haar tent gekropen, ik deed die nacht amper een oog dicht en was bijgevolg dus kapot. We besloten dus van een beetje rond te slenteren, iets te gaan eten en naar de cinema te gaan (Beauty & the Beast).

Maandag was het opnieuw een actieve dag, we gingen naar een adventure park waar we een deathride zijn gaan doen en tuberides hebben gedaan. (Op een band naar beneden glijden). Afsluiten deden we met de hot springs, dat was genieten!

De weken nadien gingen we regelmatig uit, en zelfs met iemand die ik kende van thuis: Joram! Heel grappig, mijn vriendin Esther (ze komt uit Engeland) zei me dat ze een andere Belg kende: Jojo. Ze noemde hem Jojo want zijn echte naam kon ze niet uitspreken. Ze liet hem dan maar zien op facebook en ik kon mijn ogen niet geloven: dat was Joram! Ik kende hem via mijn beste vriendin Paulien. Altijd leuk om Belgen te zien hier, vooral het kunnen Nederlands praten doet eens deugd.

In mei ging ik ook elk weekend met de meisjes weg: gaan dansen, naar marktjes, naar het strand, football game,...

Tot nu.. de eerste van ons groepje vertrekt woensdag terug naar Amerika. Het zorgt ervoor dat ik nu heel dubbele gevoelens heb: ik kan niet wachten om te gaan reizen maar tegelijk weet ik ook dat het afscheid van de familie en vrienden hier er dus snel zit aan te komen. Ik probeer dus te genieten van elke minuut, en als de kinderen eens moeilijk doen denk ik in mezelf: "je zal zelfs hun lastige momenten missen, dus geniet gewoon van de tijd die je nog hebt"`

Met deze 'wijze' woorden sluit ik mijn blog af. Tot de volgende!

1. Papa:
    Valleken,
    Mooi verhaal,geniet er nog van zoveel je kunt wij gaan dat vandaag ook nog doen in Nieuwpoort,grts
  2. Josiane:
    28 mei 2017
    Valerie, weeral genoten van je mooi verhaal! Geniet verder van je 2de thuis, Australië! Dikke kus
  3. Patrick en sonja:
    28 mei 2017
    prachtig verslag. Geniet maar met volle teugen (wat een oubollig gezegde he) in Australië, niet iedereen heeft deze kans, of durft se niet te grijpen. Een belangrijke belevenis. Geniet en tot ziens.
  4. Tante Tris:
    29 mei 2017
    Zo leuk je verhaal te lezen Valerie, je kan zien dat je daar de beste tijd van je leven hebt !
    Groetjes en nog veel plezier daar bij de Aussies.
    Dikke knuffel.